sie 17

Zbrush 2021

Nowy Zbrush w wersji 2021 do cyfrowej rzeźby w 3d. Teraz jeszcze lepszy z nową funkcjonalnością.


ZBrush w skrócie

ZBrush wyznacza branżowe standardy w zakresie cyfrowego rzeźbienia i malowania. Jego funkcje umożliwiają używanie dostosowywalnych pędzli do kształtowania, teksturowania i malowania wirtualnej gliny w środowisku czasu rzeczywistego, które zapewnia natychmiastową informację zwrotną. Podczas korzystania z ZBrush będziesz upoważniony przez tych samych narzędzi wykorzystywanych przez studia filmowe , twórców gier , Zabawka / kolekcjonowania twórców , projektantów biżuterii , projektantów samochodowych / lotnictwa , ilustratorów , reklamodawców , naukowców i innych artystów na całym świecie. W rzeczywistości otrzymaliśmy nawet Oscara za technologię, która napędza ZBrush.

Krótko mówiąc, ZBrush to narzędzie artystyczne stworzone przez artystów dla artystów. Pozwala tworzyć modele i ilustracje ograniczone jedynie wyobraźnią, z prędkością, która pozwala wyróżnić się w dzisiejszej szybko rozwijającej się branży.

Generowanie podstawowej siatki

Podobnie jak w przypadku wszystkiego innego w życiu, to, dokąd możesz się udać, zależy zwykle od tego, gdzie zaczynasz. Posiadanie świetnie wykończonego modelu wymaga wysokiej jakości siatki bazowej. ZBrush zapewnia arsenał narzędzi do pomocy w tym zadaniu, zapewniając, że bez względu na to, o czym myślisz, istnieje sposób na uzyskanie idealnej bazy, aby następnie przejść na wyższy poziom.

Sculptris Pro

Zignoruj ​​ograniczenia związane z rozmieszczeniem wielokątów i po prostu – rzeźb! Sculptris Pro dynamicznie dodaje (tesselate) i usuwa (dziesiątkuje) wielokąty w dowolnym miejscu i czasie. Robi to podczas pociągnięcia pędzla w procesie w czasie rzeczywistym zwanym tesymacją. Dzięki temu możesz całkowicie skupić się na wyglądzie, który próbujesz osiągnąć.

Dynamesh

DynaMesh to idealne rozwiązanie do swobodnego rzeźbienia, ponieważ eliminuje potrzebę skupiania się na ograniczeniach topologicznych. Zmień ogólny kształt modelu, popychając lub ciągnąc, dodając różne elementy geometrii, aby połączyć je w jedną, a nawet usunąć geometrię w sposób podobny do tego, co można zrobić za pomocą operacji logicznych. Podczas gdy Sculptris Pro dynamicznie dostosowuje trójkąty w siatce podczas rzeźbienia, DynaMesh na żądanie redystrybuuje wielokąty modelu jako quady.

Z Modeler

Chociaż ZBrush jest najbardziej znany z organicznego rzeźbienia, nie należy lekceważyć jego twardych powierzchni. System ZModeler został zaprojektowany specjalnie do modelowania low poly z łatwo dostępnymi i wysoce intuicyjnymi elementami sterującymi do tworzenia otworów, dodawania pętli krawędzi, wytłaczania wielokątów i wielu innych.

Live Boolean

Wiele modeli to nic innego jak zestaw kształtów, które łączą się, tworząc bardziej szczegółowy kształt. Live Boolean wykorzystuje tę koncepcję i działa z nią, umożliwiając łatwe dodawanie modeli, odejmowanie ich od siebie i nie tylko. To, co sprawia, że ​​system w ZBrush jest wyjątkowy, to fakt, że ta operacja odbywa się w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możesz dokładnie zobaczyć, co otrzymasz, zanim zdecydujesz się na faktyczne połączenie. Zapewnia to zarówno wyjątkową łatwość obsługi, jak i bezprecedensową kontrolę.

ZSpheres

Jeśli kiedykolwiek dodałeś glinę do szkieletu drucianego, wiesz dokładnie, jak działa ZSpheres. Narysuj prostą figurę szkieletu / patyka, a ZBrush dopasuje ją do aktualnej topologii.

Manekiny

Ewolucją do ZSpheres jest system Mannequin. Dzięki szerokiej gamie figurek humanoidów i zwierząt w bibliotece, Manekiny są łatwym punktem wyjścia do eksploracji sceny, którą chcesz stworzyć, zanim jeszcze zaczniesz modelować.

ZRemesher

Po zapoznaniu się z funkcjami wymienionymi powyżej, być może zastanawiałeś się nad rodzajem tworzonej topologii. Piękno ZBrush polega na tym, że nie musisz się o to martwić! Zapraszam do eksploracji i po prostu pozwól swojej wyobraźni poprowadzić Cię tam, gdzie chce, wiedząc, że gdy już masz swój projekt, ZBrush może niemal natychmiast przekształcić swoje wielokąty w użyteczną siatkę bazową z czystymi pętlami krawędzi i przepływem wielokątów.